dc.date.accessioned |
2021-01-21T10:48:57Z |
|
dc.date.available |
2021-01-21T10:48:57Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0035 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZMU5qa3lNZz09/kulturel-farkliliklarin-musteri-memnuniyeti-uzerindeki-rolu-turizm-sektorunde-cevrimici-yorumlarin-analizi |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76102 |
|
dc.description.abstract |
Potansiyel müşteriler satın alma kararları sürecinde riskten kaçınmak için ikna edici ve açıklayıcı bilgi kaynaklarına başvurmaktadır. Bu kaynakların en bilindikleri geçmişte aile, arkadaşlar ve yakın çevre iken, günümüzde artık internet siteleri, forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi çevrimiçi platformlar, bu platformlarda yapılmış olan çevrimiçi yorumlar ve bu yorumlara verilmiş yıldız derecelendirmeleridir. Turizm gibi çok uluslu sektörlerde memnuniyet algısını etkileyen birçok faktör vardır. Bu faktörlerin başında kültür gelmektedir. Bu çalışmanın temel amacı kültürel farklılıkların memnuniyet algısına etkisini bulmak olarak belirlenmiştir. Çalışmada Antalya’da bulunan bir otele ait 5 farklı kültürden yapılmış çevrimiçi yorumlar analiz edilmiştir. Yorumlar WordStat 8.0 programı kullanılarak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve farklı kültürdeki müşterilerin otelde neleri memnuniyet kriteri olarak baz aldıkları ortaya çıkarılarak bu kriterler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışma sonucunda, kültürel farklılıkların memnuniyet algısı üzerindeki etkileri çalışmaya konu edinilen kültürler düzeyinde ortaya çıkarılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Potential customers use persuasive and explanatory sources of information to avoid risk in the process of purchasing decisions. While these sources are best known in the past, family, friends and close relatives are now online platforms such as websites, forums, blogs and social media, online reviews made on these platforms and star ratings given to these reviews. There are many factors affecting the perception of satisfaction in multinational sectors such as tourism. One of these factors is culture. The main purpose of the study was to find the effect of cultural differences on the perception of satisfaction. In this study, online reviews of 5 different cultures belonging to a hotel in Antalya were analyzed. Reviews were analyzed with the content analysis method using WordStat 8.0 program and the relationships between these criteria were examined by revealing what the customers of different cultures are based on as satisfaction criteria. As a result, the effects of cultural differences on the perception of satisfaction were revealed. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.relation.isversionof |
10.11616/basbed.v20i53206.582828 |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Turizm |
|
dc.subject |
eWOM |
|
dc.subject |
Yıldız Derecelendirme |
|
dc.subject |
Müşteri |
|
dc.title |
KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ROLÜ: TURİZM SEKTÖRÜNDE ÇEVRİMİÇİ YORUMLARIN ANALİZİ |
|
dc.title.alternative |
THE ROLE OF CULTURAL DIFFERENCES ON CUSTOMER SATISFACTION: ANALYSIS OF ONLINE REVIEWS IN TOURISM SECTOR |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
20 |
|
dc.identifier.startpage |
229 |
|
dc.identifier.endpage |
254 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
1 |
|
dc.identifier.doi |
10.11616/basbed.v20i53206.582828 |
|
dc.identifier.eissn |
2147-3064 |
|
dc.contributor.author |
Ramazan MURADİ |
|
dc.contributor.author |
Adem AKBIYIK |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı |
|