Açık Akademik Arşiv Sistemi

Açık uçlu matematik sorularının güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre incelenmesi

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:19Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:19Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Neşe Güler,Selahattin Gelbal. (2010). Açık uçlu matematik sorularının güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (10)2 989-1019
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBMU5UVXlNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73269
dc.description.abstract Araştırmada, matematik başarısının ölçülmesiyle elde edilen puanların güvenirliğini belirlemede klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramından yararlanılmıştır. TIMSS- 1999’da yer alan açık uçlu matematik sorularından 24’ü, 2007 yılı bahar döneminde 203 öğrenciye uygulanmıştır. Klasik test kuramına göre elde edilen puanların iç tutarlılığının 0.92 gibi oldukça yüksek bir değer olduğu görülmüştür. Puanlayıcılar arası uyum ise Kendall’ın uyuşum (konkordans) kat sayısı ile belirlenmiş ve 0.52 olarak bulunmuştur. Genellenebilirlik kuramına göre matematik başarısının ölçülmesiyle elde edilen puanların genellenebilirlik kat sayı 0.92 ve güvenirlik kat sayı 0.90 bulunmuştur. Puanlayıcı değişkenlik kaynağının toplam varyansı açıklama oranı % 2,1 olup, oldukça düşüktür. Elde edilen bulgular, kullanılan ölçme aracının, öğrencilerin matematik başarısını belirlemede güvenilir sonuçlar verdiğini göstermektedir. Çalışmada yer alan dört puanlayıcının puan ortalamaları arasında fark olmakla birlikte, birbirleriyle uyumlu puanlama yaptıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstract In this study, the Classical test theory and generalizability theory were used for determination to reliability of scores obtained from measurement tool of mathematics success. 24 open-ended mathematics question of the TIMSS-1999 was applied to 203 students in 2007-spring semester. Internal consistency of scores was found as 0.92. For determination of interrater consistency, Kendall’s concordance coefficient was calculated as 0.52. Generalizability coefficient for mathematics scores was 0.92 and phi coefficient was 0.90. The variance component of raters accounted for 2.1% of the total variance. According to all results, it was seen that measurement tool of mathematics success was reliable for determination of students’ mathematics success. Although there was a difference between means of four raters’ scores, it was found that there was consistency of their scores.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Açık uçlu matematik sorularının güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre incelenmesi
dc.title.alternative Studying reliability of open ended mathematics items according to the classical test theory and generalizability theory
dc.type article
dc.identifier.volume 10
dc.identifier.startpage 989
dc.identifier.endpage 1019
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 2
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Neşe Güler
dc.contributor.author Selahattin Gelbal
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record