Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumu

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:18Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Tuncay Ayas,Mehmet Barış Horzum. (2013). İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumu. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi; (4)39 46-57
dc.identifier.issn 1302-1370
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZM01UYzBOQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73262
dc.description.abstract Öz: Araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin ailelerinin internet tutumunu belirlemek ve öğrencilerin aile internet tutumu ve internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmada genel tarama modellemelerinden biri olan kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2010 2011 öğretim yılının ikinci döneminde, Samsun İli Merkezindeki üç farklı ilköğretim okulunda ikinci kademede öğrenim gören toplam 407 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırmayla aile tutumu ölçeği Türkçeye uyarlanmıştır. Araştırma kapsamında 214 aile ihmalkar internet tutumuna, 96 aile müsamahakar internet tutumuna, 83 aile demokratik internet tutumuna ve 14 aile otoriter internet tutumuna sahip olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda internet bağımlılığında, ihmalkar internet tutumuna sahip olan ailelerin önemli rolü olduğu bulunmuştur. Araştırmada aile internet tutumunda cinsiyet, öğrenim görülen sınıf ve internet kullanım becerisinin anlamlı değişkenler olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstract Abstract: The aim of the study is to determine the internet parenting styles of families of primary school students and to determine if students parents internet style and internet addictions differ or not according to various variables. The study was performed with 407 students in total who are studying in the second term of 2010-2011 education year in 3 different elementary schools second stage in city center of Samsun. Internet parenting styles scale was adapted into Turkish under the aim of the study. At the end of the research, 214 families were found as laissez-faire, 96 as permissive, 83 families as authoritative and 14 as authoritarian parenting style. It was found that laissez-faire internet parenting style has an important role in internet addiction. In the research, it was found that there was a significant difference between internet parenting style gender, grade and internet usage skill.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.title İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumu
dc.title.alternative Internet addiction and ınternet parental style of primary school students
dc.type article
dc.identifier.volume 4
dc.identifier.startpage 46
dc.identifier.endpage 57
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.relation.journal Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
dc.identifier.issue 39
dc.contributor.author Tuncay Ayas
dc.contributor.author Mehmet Barış Horzum
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record