dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:17Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:17Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Neslihan Özgenç,. (2010). Heroik manzara resimlerinde zaman. Arkeoloji ve Sanat; (0)135 113-122 |
|
dc.identifier.issn |
1300-4514 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFeU5URTRPQT09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73252 |
|
dc.description.abstract |
Sanat eseri bir varlık olarak kabul edildiğinde, varlığın varlık olabilmesinin koşulu olan zaman kavramının mekân ile ilişkisi, zamanın uzamsal boyutunda biçimsel ve kavramsal anlam farklılıkları yaratmıştır. Zamanın tanımlamalarındaki değişkenlikler, sanat eserlerinin oluşumuna etki ederken, biçimsel sorunlar da zamansal akışa göre değişmiştir. Bu çalışmanın amacı; Barok dönemde klasik üslup yaratan "Heroik Manzara"larm zamansal boyutundaki eklektik yapıyı incelemektir. İdealaştırılmış manzaralar içine yerleştirilen Antik Yunan ve Roma mimarileri ve kalıntılarının resimler üzerinde yaratılan zamansallığını biçimsel ve düşünsel açıdan incelemek ve karşılaştırmaktır. Bu bağlamda tarihsel bir anlam da taşıyan resimler, zamansallığında farklılaşırken, izleyici üzerindeki etkileri de kapsam içine alınmıştır. |
|
dc.description.abstract |
When an art creation is considered as a property, the condition of the property to be a property, is the relation of time concept with the place, which created differences in the time's spatial dimensions as formal and conceptual meanings. The variables in the definition of time, affected the formations of the art creation and the formal issues have changed according to the temporal flow. The aim of this study is to examine the eclectic structure of "Heroic Landscapes" in temporal dimensions, which created a classical genre during the Baroque era. The temporality of ancient Greek and Roman architectures and remains, placed in idealized landscapes, are examined and compared in formal and intellectual point of views. Concordantly, the pictures which carry a historical meaning, differ in temporality, while the effects towards the audience are comprehended. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Arkeoloji ve Sanat |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Arkeoloji |
|
dc.subject |
Sanat |
|
dc.title |
Heroik manzara resimlerinde zaman |
|
dc.title.alternative |
Time in Heroic landscape paintings |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
0 |
|
dc.identifier.startpage |
113 |
|
dc.identifier.endpage |
122 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Sakarya, Türkiye |
|
dc.relation.journal |
Arkeoloji ve Sanat |
|
dc.identifier.issue |
135 |
|
dc.contributor.author |
Neslihan Özgenç |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|