Açık Akademik Arşiv Sistemi

Çocuklar İçin ‘Değer’ Neyi Çağrıştırıyor? Değerleri Gündelik Hayata Aktarmaya Yönelik Bir Tespit Çalışması

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:14Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:14Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Sevgi Coşkun Keskina,. (2012). Çocuklar İçin ‘Değer’ Neyi Çağrıştırıyor? Değerleri Gündelik Hayata Aktarmaya Yönelik Bir Tespit Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (12)2 Suplementary 1491-1505
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRNU1EYzBOQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73220
dc.description.abstract 2005 öğretim programlarının etkisiyle ilköğretimdeki birçok dersin kazanımları, uygun değerlerle yoğrularak bireye kazandırılmaya çalışılmaktadır. Fakat kazandırılması öngörülen değerlerin öğrencilere kazandırılıp kazandırılmadığına dair doyurucu bir çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, çalışmada değerleri çocukların nasıl algılayıp gündelik hayata yansıttıkları araştırılmıştır. Çalışma, nitel yöntemlerden fenomonolojik desenle yapılmıştır. Bir fenomen olan değerler hakkında çocukların ne bildiklerini ve bildiklerini gündelik hayata nasıl aktardıklarını belirlemek amacıyla bu desen tercih edilmiştir. Tipik örneklemeyle yapılan araştırma, 2011 yılında Sakarya İli Hendek ilçesinde bir ilköğretim okulundaki 58 öğrenciyle yapılmıştır. Sosyal Bilgiler dersinde verilen 12 değer (dürüstlük, saygı, sağlıklı olma, özdenetim, uzlaştırıcı olma, sorumluluk, sabır, adil olma, sevgi, özgüven, yardımseverlik, cesaret) seçilerek, "... (değeri) size neyi çağrıştırıyor? Gündelik hayatınızdan bu değere örnek veriniz?" soruları sorulmuştur. Soruların cevabı içerik analizine tabi tutulmuştur. Her bir değer için söylemler kodlanmış, bu kodlardan temalara ulaşılmıştır. Akabinde her bir değer için uzman görüşü alınarak kodların ve temaların doğruluğu teyit edilmiştir. Değerlerin çağrıştırdığı anlam ile verilen örnek arasındaki ilişki frekans olarak belirtilmiştir. Araştırma sonucunda; yardımlaşma, sağlıklı olma, sorumluluk değerlerinin öğrencilerce doğru algılandığı, buna karşın, özgüven ve öz denetim değerlerinin anlamlandırılamadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin bu değerleri karıştırdığı kavramlar da tespit edilmiştir
dc.description.abstract 2005 öğretim programlarının etkisiyle ilköğretimdeki birçok dersin kazanımları, uygun değerlerle yoğrularak bireye kazandırılmaya çalışılmaktadır. Fakat kazandırılması öngörülen değerlerin öğrencilere kazandırılıp kazandırılmadığına dair doyurucu bir çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, çalışmada değerleri çocukların nasıl algılayıp gündelik hayata yansıttıkları araştırılmıştır. Çalışma, nitel yöntemlerden fenomonolojik desenle yapılmıştır. Bir fenomen olan değerler hakkında çocukların ne bildiklerini ve bildiklerini gündelik hayata nasıl aktardıklarını belirlemek amacıyla bu desen tercih edilmiştir. Tipik örneklemeyle yapılan araştırma, 2011 yılında Sakarya İli Hendek ilçesinde bir ilköğretim okulundaki 58 öğrenciyle yapılmıştır. Sosyal Bilgiler dersinde verilen 12 değer (dürüstlük, saygı, sağlıklı olma, özdenetim, uzlaştırıcı olma, sorumluluk, sabır, adil olma, sevgi, özgüven, yardımseverlik, cesaret) seçilerek, “… (değeri) size neyi çağrıştırıyor? Gündelik hayatınızdan bu değere örnek veriniz?” soruları sorulmuştur. Soruların cevabı içerik analizine tabi tutulmuştur. Her bir değer için söylemler kodlanmış, bu kodlardan temalara ulaşılmıştır. Akabinde her bir değer için uzman görüşü alınarak kodların ve temaların doğruluğu teyit edilmiştir. Değerlerin çağrıştırdığı anlam ile verilen örnek arasındaki ilişki frekans olarak belirtilmiştir. Araştırma sonucunda; yardımlaşma, sağlıklı olma, sorumluluk değerlerinin öğrencilerce doğru algılandığı, buna karşın, özgüven ve öz denetim değerlerinin anlamlandırılamadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin bu değerleri karıştırdığı kavramlar da tespit edilmiştir
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Çocuklar İçin ‘Değer’ Neyi Çağrıştırıyor? Değerleri Gündelik Hayata Aktarmaya Yönelik Bir Tespit Çalışması
dc.type article
dc.identifier.volume 12
dc.identifier.startpage 1491
dc.identifier.endpage 1505
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 2 Suplementary
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Sevgi Coşkun Keskina
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record