dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:14Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:14Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Zeliha Kaymak Demir,Mehmet Barış Horzum. (2013). Çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri, algıladıkları yapı ve etkileşim arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (13)3 1783-1797 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0485 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRM01UVTJOZz09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73217 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmada çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri, çevrimiçi öğrenme ortamında algıladıkları yapı ve etkileşim arasında ilişki olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada kesitsel tarama modeli temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma Sakarya Üniversitesi çevrimiçi öğrenme lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrencilerden gönüllü olarak katılan 320 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada katılımcılara çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk, algılanan yapı ve etkileşimden oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezleri, yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırma sonunda çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğun, öğrenme ortamlarındaki etkileşimleriyle pozitif, algılanan yapıyla ise negatif ilişkili olduğu bulunmuştur. Yine öğrenme ortamında algılanan yapı ile etkileşim arasında negatif bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğun öğrencilerin öğrenme sonuçlarını etkileyen yapı ve etkileşim değişkenleri açısından önemli olduğu ortaya çıkmıştır. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.title |
Çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri, algıladıkları yapı ve etkileşim arasındaki ilişki |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
13 |
|
dc.identifier.startpage |
1783 |
|
dc.identifier.endpage |
1797 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.identifier.issue |
3 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7561 |
|
dc.contributor.author |
Zeliha Kaymak Demir |
|
dc.contributor.author |
Mehmet Barış Horzum |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|