Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıf hayat bilgisi dersi Okul Heyecanım temasında yer alan demokratik hayata hazırlayıcı kavramların öğrenci seviyesine uygunluğuna yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modeli kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yapılmıştır. Çalışma grubu, 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı Sakarya İli Hendek İlçesi nde bulunan 4 ilköğretim okulunda görev yapan 13 ilköğretim birinci sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Görüşmeler için, araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ilgili kavramlardan oy pusulası ve kulüp kavramları araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı tarafından birinci sınıf seviyesine uygun bulunmamıştır.Seçme/ seçilme ve oykavramları araştırmaya katılan öğretmenlerin neredeyse tamamına yakını tarafından birinci sınıf seviyesine uygun bulunmamıştır. İlgili kavramları birinci sınıf seviyesine uygun bulan öğretmenler, yaşantı, farkındalık, hazırbulunuşluk ve gelişim açısından kavramları uygun bulduklarını ifade etmişlerdir. İlgili kavramları birinci sınıf seviyesine uygun bulmayan öğretmenler kavramların soyut olması, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin uygun olmaması, bireysel davranmaları ve kavramların yaşantılarında yer almaması gibi gerekçeler göstermişlerdir. Bu kavramlar için öğretmenlerin bazıları birinci sınıfın 2. dönemini önerirken büyük çoğunluğu 2, 3 ve 4. sınıfı önermişlerdir.
The purpose of this research is to determine the teacher opinions on whether the concepts preparing the students to the democratic life in the first grade social studies course theme My School Excitement are convenient for the level of the students. In the present study, the phenomenon science model, which is one of the qualitative research models, is used. Criterion sampling, one of the purposive sampling methods, is applied. The study group consists of 13 primary school first grade teachers who are teaching at 4 primary schools in Hendek district of Sakarya province in 2010-2011 Education period. For the interviews, semi-structured interview form, which is prepared by the researcher, is used. Content analysis is employed in the analysis of the data. According to the research results, all the teachers, who have participated the research, do not find ballot and club concepts appropriate for the first grade level. selection/election, and vote concepts are not found appropriate for the first grade level by almost all of the teachers who have taken part in the research. Teachers who find the related concepts appropriate for the first grade level state that they find the concepts appropriate in terms of experience, awareness, readiness and development. Teachers who do not find the related concepts appropriate for the first grade level gave reasons such as; the concepts are abstract, students readiness levels are not appropriate, they act individually and the concepts are not included in their lives. For these concepts while some of the teachers suggest that it would be appropriate for the second term of first grade, the majority of the teachers suggest that it would be appropriate to teach these concepts in the second, third or fourth years.