dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:13Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:13Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Ahmet Akın,Ramazan Abacı,Bayram Çetin,. (2007). Bilişötesi Farkındalık Envanteri'nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (7)2 655-680 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0485 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpFMk9UazU |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73209 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı Schraw ve Dennison (1994) tarafından geliştirilen Bilişötesi Farkındalık Envanteri'nin (BFE) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir.Araştırma 607 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada yapı geçerliği olarak açımlayıcı faktör analizi ile uyum geçerliği yapılmıştır. Güvenirlik için iç tutarlılık ve test-tekrar test kat sayıları incelenmiştir. Dilsel eş değerlik bulguları ölçeğin orijinal ve uyarlanan form puanları arasındaki ilişkinin .93 olduğunu göstermiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda bilişin bilgisi ve bilişin düzenlenmesi temel boyutları altında yer alan sekiz alt boyut elde edilmiştir. Bu alt boyutlar açıklayıcı bilgi, prosedürel bilgi, durumsal bilgi, planlama, izleme, değerlendirme hata ayıklama ve bilgi yönetmedir. Uyum geçerliği çalışması iki ölçek arasında .95 korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Madde analizi sonucunda alt ölçeklerin madde-test korelasyonlarının .35 ile .65 arasında değiştiği görülmüştür. Envanterin iç tutarlılık ve test-tekrar test güvenirlik kat sayıları .95 olarak bulunmuştur. Bu bulgulara dayanarak BFE'nin eğitim alanında kullanılabilecek,geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.title |
Bilişötesi Farkındalık Envanteri'nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
7 |
|
dc.identifier.startpage |
655 |
|
dc.identifier.endpage |
680 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.identifier.issue |
2 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7561 |
|
dc.contributor.author |
Ahmet Akın |
|
dc.contributor.author |
Ramazan Abacı |
|
dc.contributor.author |
Bayram Çetin |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|