dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:11Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:11Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Mustafa Bayrakcı,. (2007). Türkiye'de Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi; (13)51 395-420 |
|
dc.identifier.issn |
1300-4832 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmprMU5EWTI |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73171 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye’de son yıllarda Yönetim Bilgi Sistemlerinin Millî Eğitim Bakanlığı’nın tüm uygulamalarına yaygınlaştırılması için yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetim Bilgi Sistemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunları belirlemek ve sistemlerin daha etkili bir şekilde kullanılması ve ihtiyaca uygun biçimde geliştirilmesi için öneriler sunmaktır. Araştırma genel tarama modeli kullanılarak yapılmış ve yöneticilerin konuyla ilgili görüşleri anket kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırıkkale il ve ilçe merkezlerinde görev yapan 210 okul müdürü, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, yöneticilerin bilgisayar kullanımı, hizmetiçi eğitim ve sistem yazılımları açısından sorun yaşamadıkları, ancak, donanımların yenilenmesi ve ilgili finansal desteğin üst yönetim tarafından sağlanması açısından sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Ministry of National Education has been striving to develop management information systems infrastructure and e-government practices. It has been a major challenge to implement e-government practices to improve effectiveness of educational management and services. The purpose of this study is to identify problems faced by administrators during the implementation of management information systems by the Ministry of National Education and to develop recommendations for increasing effectiveness of educational management information systems. Subjects were 210 school principals and assistant principals from public schools in Kırıkkale province. Data were collected via a questionnaire developed by researcher. Results indicated that principals and assistant principals did not report any significant problems in areas of in-service training for e-government practices and using the system, while they reported problems about renewing the outdated hardware and financial support needed for e-government practices. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Eğitim Araştırmaları |
|
dc.title |
Türkiye'de Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar |
|
dc.title.alternative |
Educational Management Information Systems in Turkey and Problems in Implementation Process |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
13 |
|
dc.identifier.startpage |
395 |
|
dc.identifier.endpage |
420 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi |
|
dc.identifier.issue |
51 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-2403 |
|
dc.contributor.author |
Mustafa Bayrakcı |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|