Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye'de Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:11Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:11Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Mustafa Bayrakcı,. (2007). Türkiye'de Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi; (13)51 395-420
dc.identifier.issn 1300-4832
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmprMU5EWTI
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73171
dc.description.abstract Türkiye’de son yıllarda Yönetim Bilgi Sistemlerinin Millî Eğitim Bakanlığı’nın tüm uygulamalarına yaygınlaştırılması için yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetim Bilgi Sistemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunları belirlemek ve sistemlerin daha etkili bir şekilde kullanılması ve ihtiyaca uygun biçimde geliştirilmesi için öneriler sunmaktır. Araştırma genel tarama modeli kullanılarak yapılmış ve yöneticilerin konuyla ilgili görüşleri anket kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırıkkale il ve ilçe merkezlerinde görev yapan 210 okul müdürü, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, yöneticilerin bilgisayar kullanımı, hizmetiçi eğitim ve sistem yazılımları açısından sorun yaşamadıkları, ancak, donanımların yenilenmesi ve ilgili finansal desteğin üst yönetim tarafından sağlanması açısından sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstract Ministry of National Education has been striving to develop management information systems infrastructure and e-government practices. It has been a major challenge to implement e-government practices to improve effectiveness of educational management and services. The purpose of this study is to identify problems faced by administrators during the implementation of management information systems by the Ministry of National Education and to develop recommendations for increasing effectiveness of educational management information systems. Subjects were 210 school principals and assistant principals from public schools in Kırıkkale province. Data were collected via a questionnaire developed by researcher. Results indicated that principals and assistant principals did not report any significant problems in areas of in-service training for e-government practices and using the system, while they reported problems about renewing the outdated hardware and financial support needed for e-government practices.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Türkiye'de Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar
dc.title.alternative Educational Management Information Systems in Turkey and Problems in Implementation Process
dc.type article
dc.identifier.volume 13
dc.identifier.startpage 395
dc.identifier.endpage 420
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
dc.identifier.issue 51
dc.identifier.eissn 2148-2403
dc.contributor.author Mustafa Bayrakcı
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record