dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:10Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:10Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Tayfun Doğan,Bayram Çetin. (2009). Tromso sosyal zekâ ölçeği Türkçe formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (9)2 691-720 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0485 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZMU9UQTFOUT09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73166 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Silvera, Martinussen ve Dahl (2001) tarafından geliştirilen Tromso Sosyal Zekâ Ölçeği (TSZÖ)nin Türk üniversite öğrencileri için geçerlik güvenirliğini incelemektir. Araştırmaya Sakarya Üniversitesinin farklı bölümlerinde okuyan 719 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile bakılmıştır. Ölçüt geçerliğini sınamak amacıyla sosyal beceri envanteri ile korelasyonuna bakılmıştır. Ölçeğin güvenirliği ise iç tutarlılık, test yarılama ve test tekrar test yöntemleriyle hesap- lanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda TSIS, orijinaline benzer şekilde üç faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Uyum geçerliği bağlamında sosyal beceri envanteri ile TSZÖ arasında .51 korelasyon bulunmuştur. Ölçeğin iç tutarlılık kat sayısı .83, test tekrar test .80 ve test yarılama sonucu .75 olarak bulunmuştur. TSZÖnün Türk üniversite öğrencilerinin sosyal zekâ düzeyini ölçebilmek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The purpose of the present study was to investigate the reliability and validity of the Turkish version of the Tromso Social Intelligence Scale (TSIS) developed by Silvera, Martinussen, and Dahl (2001). 719 students from Sakarya University participated in the study. Construct validity and criterion related validity and reliability were assessed. Factor analysis for Turkish university students yielded three factor solutions as the original TSIS. Correlation coefficient of the Social Skills Inventory with the TSIS was .51. Cronbach alpha, test-retest and split half reliability coefficients were .83, .80, and .75 respectively. Overall results of this study showed that this scale is capable enough to measure social intelligence among university students in a valid and reliable way. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Eğitim Araştırmaları |
|
dc.title |
Tromso sosyal zekâ ölçeği Türkçe formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirlik çalışması |
|
dc.title.alternative |
The validity, reliability and factorial structure of the Turkish Version of the tromso social intelligence scale |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
9 |
|
dc.identifier.startpage |
691 |
|
dc.identifier.endpage |
720 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.identifier.issue |
2 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7561 |
|
dc.contributor.author |
Tayfun Doğan |
|
dc.contributor.author |
Bayram Çetin |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|