Açık Akademik Arşiv Sistemi

Transaksiyonel uzaklık algısı ölçeğinin geliştirilmesi ve karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:10Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:10Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Mehmet Barış Horzum,. (2011). Transaksiyonel uzaklık algısı ölçeğinin geliştirilmesi ve karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (11)3 1571-1587
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNE9EZ3pNdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73164
dc.description.abstract Araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, uzaktan eğitimde kişiler arası potansiyel yanlış anlamalara yol açan psikolojik ve iletişimsel boşluğu ifade eden transaksiyonel uzaklık algısını ölçmek üzere ölçek geliştirmektir. İkincisi ise karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının cinsiyet, karma öğrenmeyi faydalı bulup bulmama, yararlanılan bileşen ve sisteme bağlanma sayısı değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda ölçek toplam 38 madde ve beş faktörden oluşmuştur. Ölçek kullanılarak yapılan ölçümler sonucunda öğrencilerin transaksiyonel uzaklık algılarında cinsiyet, yararlanılan bileşen ve sisteme bağlanma sayısının anlamlı bir etkiye sahip olmadığı bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerden karma öğrenmeyi faydalı bulanların karma öğrenmeyi faydalı bulmayanlara göre diyalog, yapı esnekliği, kontrol ve özerklik algılarının yüksek, içerik organizasyonu algılarının ise düşük olduğu bulunmuştur.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.title Transaksiyonel uzaklık algısı ölçeğinin geliştirilmesi ve karma öğrenme öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.type article
dc.identifier.volume 11
dc.identifier.startpage 1571
dc.identifier.endpage 1587
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 3
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Mehmet Barış Horzum
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record