Açık Akademik Arşiv Sistemi

Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavı’nı (TUS) nasıl algılıyor?

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:10Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:10Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Rana Özen Kutanis,Tülin Tunç,Murat Tunç,. (2011). Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavı’nı (TUS) nasıl algılıyor?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (11)4 1991-2004
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMk1EZzRPQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73160
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, doktora eğitimi ile eşdeğer olan tıpta uzmanlık eğitimi için yapılan seçmede tek aşamalı bir sınavın (TUS) yeterli görülmesi ne derece doğrudur?’ sorusuna yanıt aramaktır. Bu amaçla, tıpta uzmanlık eğitimi veren bir tıp fakültesinde mülakata dayalı bir nitel araştırma yürütülmüş ve tıpta uzmanlık eğitimi verenler ile eğitimi alanların TUS’a bakış açısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Sistematik küme örnekleme ile belirlenen 14 öğretim üyesi ve 27 araştırma görevlisi mülakata katılmıştır. Mülakatlarda belirlenen alt boyutlarda içerik analizi ile algı ve temalar belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, katılımcıların çoğu merkezi bir sınavın mutlaka gerekli olduğunu vurgulamışlar; ancak bunun çok aşamalı olması gereği, sınav içeriğinin yeniden düzenlenerek uzmanlık branşına uygun seçicilik sağlayabilmesi, tıp fakültesi eğitimini aksatmamak üzere düzenlemeler yapılması gibi eleştirel temalar üzerinde yoğunlaşmışlardır.
dc.description.abstract In this study, it was aimed to explore whether a single-step examination is adequate for ranking the medical graduates for specialty training in medicine which is practically similar to doctoral training (PhD) in other disciplines. For this purpose, a semi-structured interview-based qualitative research was carried out at a university medical center to identify the outlook of educators and the trainees to TUS system. Using systematic cluster sampling, 14 faculty members and 27 residents were interviewed face to face. Evaluating the study results, a great majority of the participants emphasized that a centralized examination system is mandatory; however, the critical themes were condensed on the necessity of modifications such as multi-step testing, improvement of test contents to be more specific for the needs of particular medical specialties and adjustments to justify the importance of undergraduate medical education
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavı’nı (TUS) nasıl algılıyor?
dc.title.alternative How do medical specialty training educators and trainees perceive medical specialty selection examination (TUS)
dc.type article
dc.identifier.volume 11
dc.identifier.startpage 1991
dc.identifier.endpage 2004
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 4
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Rana Özen Kutanis
dc.contributor.author Tülin Tunç
dc.contributor.author Murat Tunç
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record