dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:10Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:10Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Rana Özen Kutanis,Tülin Tunç,Murat Tunç,. (2011). Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavı’nı (TUS) nasıl algılıyor?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (11)4 1991-2004 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0485 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMk1EZzRPQT09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73160 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, doktora eğitimi ile eşdeğer olan tıpta uzmanlık eğitimi için yapılan seçmede tek aşamalı bir sınavın (TUS) yeterli görülmesi ne derece doğrudur?’ sorusuna yanıt aramaktır. Bu amaçla, tıpta uzmanlık eğitimi veren bir tıp fakültesinde mülakata dayalı bir nitel araştırma yürütülmüş ve tıpta uzmanlık eğitimi verenler ile eğitimi alanların TUS’a bakış açısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Sistematik küme örnekleme ile belirlenen 14 öğretim üyesi ve 27 araştırma görevlisi mülakata katılmıştır. Mülakatlarda belirlenen alt boyutlarda içerik analizi ile algı ve temalar belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, katılımcıların çoğu merkezi bir sınavın mutlaka gerekli olduğunu vurgulamışlar; ancak bunun çok aşamalı olması gereği, sınav içeriğinin yeniden düzenlenerek uzmanlık branşına uygun seçicilik sağlayabilmesi, tıp fakültesi eğitimini aksatmamak üzere düzenlemeler yapılması gibi eleştirel temalar üzerinde yoğunlaşmışlardır. |
|
dc.description.abstract |
In this study, it was aimed to explore whether a single-step examination is adequate for ranking the medical graduates for specialty training in medicine which is practically similar to doctoral training (PhD) in other disciplines. For this purpose, a semi-structured interview-based qualitative research was carried out at a university medical center to identify the outlook of educators and the trainees to TUS system. Using systematic cluster sampling, 14 faculty members and 27 residents were interviewed face to face. Evaluating the study results, a great majority of the participants emphasized that a centralized examination system is mandatory; however, the critical themes were condensed on the necessity of modifications such as multi-step testing, improvement of test contents to be more specific for the needs of particular medical specialties and adjustments to justify the importance of undergraduate medical education |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Eğitim Araştırmaları |
|
dc.title |
Tıpta uzmanlık eğiticileri ve uzmanlık öğrencileri tıpta uzmanlık sınavı’nı (TUS) nasıl algılıyor? |
|
dc.title.alternative |
How do medical specialty training educators and trainees perceive medical specialty selection examination (TUS) |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
11 |
|
dc.identifier.startpage |
1991 |
|
dc.identifier.endpage |
2004 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.identifier.issue |
4 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7561 |
|
dc.contributor.author |
Rana Özen Kutanis |
|
dc.contributor.author |
Tülin Tunç |
|
dc.contributor.author |
Murat Tunç |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|