dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:08Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:08Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Erkan Yaman,. (2012). Psikoşiddetin (Mobbing) etkileri ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (12)1 231-240 |
|
dc.identifier.issn |
1303-0485 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJM05UVTBOQT09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73135 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı Psikoşiddetin (Mobbing) Etkileri Ölçeği'ni (PEÖ) geliştirmek ve geçerlik, güvenirlik analizlerini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya'da görev yapan 509 öğretmen oluşturmaktadır. Yapılan faktör analizi sonucunda toplam varyansın % 57'sini açıklayan, 29 madde ve 3 alt boyuttan oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Bu alt boyutlar sırasıyla örgütsel davranış, bireysel etkiler ve öğrenilmiş güçlülüktür. Ölçeğin faktör yükleri .32 ile .92 arasında değişmektedir. İç tutarlılık güvenirlik katsayıları örgütsel davranış için .95, bireysel etkiler için .94 ve öğrenilmiş güçlülük için .81 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin test-tekrar test güvenirlik katsayıları ise örgütsel davranış için .82, bireysel etkiler için .89 ve öğrenilmiş güçlülük için .88 olarak bulunmuştur. Madde analizi sonucunda alt ölçeklerin arasındaki korelasyonlarının .53 ile .89 arasında değiştiği görülmüştür. Bulgulara dayanarak PEÖ'nün örgütlerde kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this research was to develop the Mobbing Impacts Scale and to examine its validity and reliability analyses. The sample of study consisted of 509 teachers from Sakarya. In this study construct validity, internal consistency, test-retest reliabilities and item analysis of the scale were examined. As a result of factor analysis for construct validity three factors emerged which named organizational behavior, individual effect, and learned resourcefulness consisting of 29 items which accounted for the 57 % of the total variance. The internal consistency reliability coefficients were .92 for organizational behavior, .83 for individual effect, and .63 for learned resourcefulness. The findings also demonstrated that item-total correlations ranged from .32 to .92. Test-retest reliability coefficients were .53 and .89 for three subscales, respectively. According to these findings the Mobbing Impact Scale can be named as a valid and reliable instrument that could be used in the field of organization. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Eğitim Araştırmaları |
|
dc.title |
Psikoşiddetin (Mobbing) etkileri ölçeği |
|
dc.title.alternative |
A scale of mobbing impacts |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
12 |
|
dc.identifier.startpage |
231 |
|
dc.identifier.endpage |
240 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
|
dc.identifier.issue |
1 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7561 |
|
dc.contributor.author |
Erkan Yaman |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|