Açık Akademik Arşiv Sistemi

Psikolojik İyi Olma Ölçekleri (PİOÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:08Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:08Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Ahmet Akın,. (2008). Psikolojik İyi Olma Ölçekleri (PİOÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (8)3 721-750
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RrM05UVTE
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73132
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Psikolojik İyi Olma Ölçekleri (PİOÖ)’nin (Ryff , 1989a) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma 1214 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öz Duyarlık Ölçeği ve Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği kullanılmıştır. PİOÖ’nün Türkçe ve orijinal form puanları arasındaki korelasyonlar, özerklik alt ölçeği için .94, çevresel hakimiyet için .97, bireysel gelişim için .97, diğerleriyle olumlu ilişkiler için .96, yaşam amaçları için .96 ve öz-kabul için .95 olarak bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizinde toplam varyansın % 68’inin açıklandığı ve maddelerin altı faktörde toplandığı görülmüştür. Faktör yükleri .30 ile .94 arasında sıralanmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde uyum indeksi değerleri RMSEA=.072, NFI=.97, IFI=.98, RFI=.97, CFI=.98, GFI=.93 ve SRMR=.062 olarak bulunmuştur. PİOÖ’nün alfa iç tutarlılık kat sayılarının .87 ile .96, test tekrar test güvenirlik kat sayılarının ise .78 ile .97 arasında değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar PİOÖ’nün Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstract This study investigated the validity and reliability of the Turkish version of the Scales of Psychological Well-being (Ryff , 1989a). The sample of the study consists of 1214 university students. Results of language equivalency showed that correlations between the Turkish and English forms were .94 for autonomy, .97 for environmental mastery, .97 for personal growth, .96 for positive relations with others, .96 for purpose in life, and .95 for self-acceptance. The total variance explained was 68% and factor loadings ranged from .30 to .94. Fit index values of the model were RMSEA=.072, NFI=.97, IFI= .98, RFI=.97, CFI=.98, GFI=.93, and SRMR=.062. Internal consistencies varied between .87 and .96 and test-retest reliability coeff icients ranged between .78 and .97 for six subscales. These results demonstrate that the scale is a valid and reliable instrument.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Psikolojik İyi Olma Ölçekleri (PİOÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
dc.title.alternative The Scales of Psychological Well-being: A Study of Validity and Reliability
dc.type article
dc.identifier.volume 8
dc.identifier.startpage 721
dc.identifier.endpage 750
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 3
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Ahmet Akın
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record