Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin sürekli ve durumluk kaygılarının yazma kaygılarını ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını yordayıp yordamadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Sakarya ilindeki 281 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %58 i erkek, % 42 si ise kızdır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Yazma Kaygısı Ölçeği, Sürekli-Durumluk Kaygı Envanteri ve Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde çoklu regresyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yazma kaygısı ile durumluk ve sürekli kaygı arasında pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazma kaygısı arttıkça durumluk ve sürekli kaygılarının da arttığı görülmüştür. Diğer yandan yazma kaygısı ile Türkçe dersine yönelik tutum arasında negatif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazma kaygısı arttıkça Türkçe dersine yönelik tutumlarının da olumsuz yönde değiştiği görülmüştür. Araştırmanın bulguları ilgili alan yazın ışığında tartışılmış ve öğrencilerin yazma kaygılarını azaltıcı önerilerde bulunulmuştur. Diğer yandan öğrencilerin yazma kaygılarının Türkçe dersine yönelik tutumlarını olumsuz yönde etkilemesine engel olabilecek önerilere yer verilmiştir.
This study analyzed whether secondary-school students continuous and stationary anxieties predict their anxiety about writing and their attitudes about courses in Turkish. The research participants consisted of 281 students in Sakarya Province, 58% male and 42% female. The personal descriptive survey model was used for the research. As data collection tools, the Scale of Writing Anxiety, the Continuous-Stationary Anxiety Inventory, and the Attitude Scale for Turkish Courses were used. The multiple regression method determined positive correlation between writing anxiety, and stationary and continuous anxieties. When students writing anxiety increased, their stationary and continuous anxieties also increased. In contrast, a negative correlation was de- termined between writing anxiety and attitudes about Turkish courses. Furthermore, as students writing anxiety increased, their attitudes about Turkish courses changed negatively. The research findings were discussed within the scope of writing in related fields, and suggestions to decrease students writing anxiety were made. Finally, suggestions to prevent students writing anxiety from negatively affecting their attitudes about Turkish courses were also included.