Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Suat Kol,. (2012). Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (12)2 887-903
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNd01qWXpNdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73116
dc.description.abstract Okul öncesi eğitim çocuğun gelişimi açısından son derece önemlidir. 0-6 yaş arasını kapsayan bu dönemde çocuk; fiziksel, zihinsel ve sosyal bakımından hızlı bir gelişim gösterir. Çocuğun okul öncesi dönemde bilgisayarla tanışması son derece önemlidir Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu Sakarya'da görev yapmakta olan 33 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler tümevarım analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre okul öncesi öğretmenlerinin Bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşleri 8 tema altında incelenerek sonuçlar ortaya konmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenler; görsel işitsel zenginlik sağlaması, ilgi çekici olması ve el göz koordinasyonunu geliştirmesi açısından bilgisayar destekli eğitimin yararlı olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmenler bilgisayar yazılımlarını okul öncesinde birçok etkinlikte etkin olarak kullandıklarını belirtmişlerdir.
dc.description.abstract Preschool education is highly important for pediatric development. During this period which covers 0-6 age, a child develops rapid physical, mental and social developments. Child's acquaintance with computer before school age is highly important. The purpose of this study is giving the opinions of the preschool teachers on computer assisted education. In this study, one of the qualitative researching methods, content analysis, and semi-structured interview forms are used to collect the required data. The participant group of the study consists of 33 preschool education teachers who are working in Sakarya. The data of the research are tested through reasoning analysis. The opinions of the preschool teachers on computer assisted education are examined within 8 themes and results are presented according to the gathered findings. The participant teachers indicated that computer assisted education is useful as it provides visual-audial abundance, interesting points and also develops hand-eye coordination. The teachers indicate that they use computer software actively in most activities in preschool education.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternative Evaluating the opinions of the preschool teachers on computer assisted education
dc.type article
dc.identifier.volume 12
dc.identifier.startpage 887
dc.identifier.endpage 903
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 2
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Suat Kol
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record