Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının matematik konu kazanımları temelinde uyumu

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Nuray Çalışkan Dedeoğlu,Zeynep Alat. (2012). Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının matematik konu kazanımları temelinde uyumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (12)3 2263-2288
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNME5qUTJOZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73115
dc.description.abstract Türkiye’de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, araştırmaların da gösterdiği gibi ilköğretim 1. sınıfa başlayan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini olumlu yönde etkileyecektir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına giren ana sınıfı eğitimi dönemi ile ilköğretim matematik dersi 1. sınıf öğretim programlarının uyumu, kazanımlar sarmallık ilkesine göre incelenerek araştırılmıştır. Doküman incelemesi türünden olan bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 36-72 aylık çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı-OÖEP ve Öğretmen Kılavuz Kitabı ile İlköğretim Matematik Dersi 1.-5. Sınıflar Öğretim Programı-İMÖP belgelerinden elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular, OÖEP ve öğretmen kılavuzu metinlerinde ilköğretime hazır bulunuşluğa vurgu yapılmasına rağmen, programın bilişsel kazanımların matematik ile bağlantısını kurdurmakta yetersiz kaldığı; İMÖP’de ise okul öncesinde matematik eğitimi ve hazır bulunuşluk konusunun tamamen ihmal edildiğini göstermiştir. OÖEP ve İMÖP 1. sınıf kazanımları arasında %51’lik bir oran ile sarmal yapının kurulduğunu ortaya koyan bulgular, özellikle İMÖP 1. sınıf kazanımlarının yaklaşık olarak yarı yarıya gözden geçirilmesinin gerekliliğini açık bir şekilde ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma, programlar hazırlanırken okul öncesi ve ilköğretim alan eğitimcilerinin ortak çalışmasının gerekliliğine işaret etmektedir.
dc.description.abstract The aim of this study was to explore the spiral relation and the congruency between mathematics standards listed in the Early Childhood and First Grade curricula in Turkey. A descriptive content analysis was conducted on Early Child Education Curriculum (OÖEP) for 36-72 months old children and Math Curriculum for the Grades 1-5 (İMÖP), both prepared by Turkish Ministry of Education. Results revealed the inadequacy of OÖEP in its provision of showing clear linkages between early math skills and future learnings despite the statements made for the importance of schools readiness in its texts; and complete disregard for early math education and school readiness in İMÖP. The ratio of spiral design established between OÖEP and first grade standards was only 51%, pinpointing the need for a revision of almost half of the first grade standards in İMÖP. These findings show the importance of collaborative work between early childhood and elementary math educators in the processes of curriculum development.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının matematik konu kazanımları temelinde uyumu
dc.title.alternative Harmony between Turkish early childhood and primary mathematics education standards
dc.type article
dc.identifier.volume 12
dc.identifier.startpage 2263
dc.identifier.endpage 2288
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 3
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Nuray Çalışkan Dedeoğlu
dc.contributor.author Zeynep Alat
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record