Açık Akademik Arşiv Sistemi

Müşteri İlişkileri Yönetimi Kapsamında Gizli Müşteri Alışverişi: Zincir Otel Örneği

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:07Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Recep Sayılgan,Ömer Lütfü Met,Orhan Batman,. (2016). Müşteri İlişkileri Yönetimi Kapsamında Gizli Müşteri Alışverişi: Zincir Otel Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi; (13)3 56-67
dc.identifier.issn 1304-7590
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFeU1qUTJOZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73114
dc.description.abstract Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) müşteri istek ve beklentilerini önceden tahmin etmeye ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaya odaklanan bir anlayıştır. Bu amaçla işletmedeki her adımı müşteri gözünden görebilmek, onların algılarını dikkate alarak zayıf yönlerini geliştirmek, üstün yönlerini daha da ileriye taşımak için kullanılabilecek araçlardan biri de Gizli Müşteri Alışverişidir (GMA). Bu çalışma, Müşteri İlişkileri Yönetimi kapsamında Gizli Müşteri Alışverişinin zincir otel işletmelerinde hangi amaçlarla ve ne şekilde uygulandığını, sürecin nasıl işlediğini, yöneticilerin bu uygulamadan neler beklediklerini ve sonuçları nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, yerli bir otel zincirinin Eskişehir, İzmir ve Afyon illerinde faaliyet gösteren üç otelinde araştırmacının bizzat kendisi gizli müşteri rolü ile konaklamış ve katılımlı gözlem yöntemiyle tüm hizmetleri yerinde kullanarak standart puanlandırma formları ile değerlendirmiştir. Sonuçta şehir otellerinde konaklayan müşterilerin daha çok kurumsal imaj ve kurumsal hizmet standartlarının kalitesine önem verdiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract One of the modern marketing approach to Customer Relationship Management (CRM) focusing on customer demands and expectations and to predict studies about making demands. For this purpose, through the eyes of customers see each step in the business, taking into account the weaknesses to improve their perception, and superior aspects of one of the tools that can be used to move forward in the mystery shopper expenditure. The scope of this study, Customer Relationship Management mystery shopper business chain hotel which purposes the Exchange was, and how the process works, how it is applied, administrators expect from this implementation and evaluating the results aims to put out. In this study, a local three hotels of a chain in Eskişehir, İzmir and Afyon, which operates the customer role the researcher himself spent the night and attended with hidden observation method with all services in place using the standard points appraised with grouping forms. After all, the customer's mostly care corporate image and corporate service standards for quality care in the city hotels.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Tarih
dc.title Müşteri İlişkileri Yönetimi Kapsamında Gizli Müşteri Alışverişi: Zincir Otel Örneği
dc.title.alternative Mystery Shopping Within Customer Relationship Management: The Case Of Hotel Chain
dc.type article
dc.identifier.volume 13
dc.identifier.startpage 56
dc.identifier.endpage 67
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Kırkpınar Turizm Meslek Yüksek Okulu
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Turizm Fakültesi
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
dc.identifier.issue 3
dc.identifier.eissn 2548-0871
dc.contributor.author Recep Sayılgan
dc.contributor.author Ömer Lütfü Met
dc.contributor.author Orhan Batman
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record