Bu araştırma, resmi ve özel ilköğretimlerde görev yapmakta olan yöneticilerin, sosyal hayatta kullandıkları izlenim yönetimi taktiklerini kullanma düzeylerini saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Sakarya il merkezindeki 110 resmi ve 7 özel ilköğretim okulunda görev yapan 2167 öğretmen ve 199 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma ölçeği 389 öğretmen ve 155 yönetici uygulanmıştır. Örneklemi oluşturan yönetici ve öğretmenlere “Kişisel Bilgi Formu” ve “Đzlenim Yönetimi Taktikleri Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen verilen SPSS programında çözümlenmiştir. Resmi ve özel ilköğretimlerde görev yapan yöneticilerin, izlenim yönetimi taktiklerini kullanma sıklıklarına ilişkin verdikleri yanıtların, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Đzlenim yönetimi taktiklerin kullanımının, okul türü, cinsiyet, branş ve göreve göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak için t-testi, mesleki deneyim, yaş ve son bitirilen eğitim kurumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak için de varyans analizi(ANOVA) uygulanmıştır. Bu araştırma da elde edilen bulgular şöyledir. Đlköğretim yöneticileri, okuldaki yönetici ve öğretmenlerin kendilerine ilişkin izlenimleri önemsemektedir. Yöneticiler kendini tanıtmaya yönelik izlenim yönetimi taktiklerinden en sık örnek olmayı, kendini savunmaya yönelik izlenim yönetimi taktiklerinden ise özür dilemeyi kullanmaktadırlar. Kullandıkları taktikler okul türü, cinsiyet, branş, mesleki deneyim, yaş, son bitirilen okul türü ve göreve göre anlamlı bir faklılık göstermektedir.
This research aims to determine the practical application level of impression management tactics which are used by public and private primary school managers in social life. The universe of research is 2167 teachers and 199 managers who are working in primary schools located at Sakarya city center. Sampling of the research includes 389 teachers and 199 managers. “Personal Information Sheet” and “Impression Management Tactics Scale” were filled by teachers and managers taking part in the research sampling. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyze the datas gathered from research instruments. Average and standard deviation of replies given by teachers&managers working in private and public primary schools regarding usage frequency of impression management tactics were calculated. To understand the difference of impression management tactics usage due to school type, sex, branch of study and assignment, t-test was used. Besides, variance analysis (ANOVA) was used to determine the difference of impression management tactics usage due to job experience, age and last graduated school. In the following statements, datas gathered through this research can be found. Primary school managers really consider other managers’ and teachers’ impression about themselves. Managers usually use“exemplification” among impression management tactics and “apology” among defensive impression management tactics. It has also found that used tactics differ by school type, sex, branch of study, job experience, age, last gradauation and official work.